معرفي رشته علوم و معارف اسلامي
معرفی رشته ی علوم و معارف اسلامی
عـــلوم و مـــعارف اســـلامی

رشته‌هاي متوسطه‌ي نظري تحصيلي آموزش و پرورش به چهار شاخه تقسيم مي گردد:

1- رشته‌ي علوم و معارف اسلامي2- ادبيات و علوم انساني 3- علوم تجربي 4- رياضي فيزيك. اهداف رشته‌هاي نظري آنچنان در آيين‌نامه‌ي آموزشي دوره‌ي سه ساله‌ي تحصيلي دوره‌ي متوسطه و دوره‌ي پيش‌دانشگاهي ذكر شده است. عبارت است از:

1-اعتلاي سطح فرهنگ و دانش عمومي و پرورش ملكات و فضايل اخلاقي، بينش سياسي و اجتماعي

2-شناخت بهتر استعداد و علاقه‌ي دانش‌آموزان و ايجاد زمينه‌ي مساعد جهت هدايت آنان به مسيرهاي تحصيلي مناسب

3-احراز آمادگي نسبي دانش‌آموزان براي ادامه‌ي تحصيل در آموزش عالي

در اين ميان رشته‌ي علوم و معارف اسلامي كه در دوره‌ي متوسطه داراي 45 واحد عمومي و 51 واحد تخصصي و در دوره‌ي پيش‌دانشگاهي داراي 24 واحد درسي است به صورت خاص اداره مي گردد و مجوز راه‌اندازي مدارس آن منحصراً از سوي شوراي عالي آموزش و پرورش براي اشخاص حقيقي و حقوقي، با معيارهاي گزينشي خاص صادر مي‌گردد و اين موضوع به لحاظ ارزش و اعتبار ذاتي اين رشته مي‌باشد. آنچه كه در رشته‌ي علوم و معارف اسلامي بر آن تأكيد مي گردد داشتن شرايط علمي، تربيتي و اخلاقي لازم است كه دانش‌آموز بتواند پس از طي دوره‌ي متوسطه و پيش‌دانشگاهي در دوره‌هاي عالي حوزه يا دانشگاه به عنوان يك دانش‌آموخته‌ي خبره علوم و معارف اسلامي مسير درخشاني را پيش‌روي خود قرار دهد و نگرش علمي و تربيتي مبتني بر تعاليم اصيل اسلامي را براي تأثير‌گذاري بيشتر در جامعه به عنوان يك فرهيخته‌ي فرهنگي و ديني ايجاد نمايد. هدف عمده‌ي رشته‌ي علوم و معارف اسلامي كه به عنوان يك رشته‌ي خاص در عرصه‌ي نظام آموزشي دوره‌ي متوسطه دنبال مي‌گردد جذب و تربيت نوجوانان و جوانان علاقمند به تعليم و تربيت اسلامي است كه با توجه به آموزش‌هاي خاصي كه در دبيرستان‌هاي علوم و معارف اسلامي فرا مي گيرند با يك عقبه‌ي علمي و تربيتي بسيار مطلوب و نگرش مبتني بر فرهنگ اسلامي فرايند مطلوب آموزشي را براي نياز‌هاي آينده ي جامعه‌ي اسلامي ايجاد مي نمايند.

به دانش‌آموزان رشته علوم و معارف اسلامي پس از طي دوره متوسطه، مدرك تحصيلي ديپلم رشته علوم و معارف اسلامي كه به تأييد وزارت آموزش و پرورش مي‌رسد اعطا مي‌گردد و پس از طي دوره پيش‌دانشگاهي مي‌توانند جهت ادامه‌ي تحصيل دوره هاي عالي در زير مجموعه‌ي‌ كنكور سراسري ادبيات و علوم انساني شركت نموده و پس از موفقيت در رشته‌ي مورد علاقه كه پذيرفته شده‌اند، ادامه تحصيل نمايند.‌‌ نكته حائز اهميت اين است كه فارغ التحصيلان اين رشته درآزمون كنكور سراسري، 20 سوال تخصصي اصول عقايد و فقه، دريافت مي‌نمايند كه فقط ضريب مثبت داشته و باعث جلو افتادن اين متقاضيان نسبت به فارغ‌التحصيلان رشته ادبيات و علوم انساني مي‌گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معرفی رشته ی علوم و معارف اسلامی و آدرس maaref-es.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 15735
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1